Goedenavond Beste Kijkers !
Vooreerst dank voor de positieve reply's.
@Silenoz : de worstentruuk is jammerlijk mislukt. Mijn bluetack kleefde enorm goed,... aan mijn vingers, pincet, mes, stokjes,... etc, maar niet aan de tank, the bloody b*st*rd !
Daarom the old fashion way : afgeplakt met tape. Het resultaat is wel iets hoekiger, maar al bij al valt het nog mee.
Wat foto's :
De tijgerrol, je weet wel dat gebak waar veel chocolade in verwerkt zit.
Het basiskleur voor de lijnen bestaat uit 3 delen XF10 en 2 delen XF1. Ik wou geen zwarte lijnen, en koos daarom voor zeer donkerbruin.
Ook de toren is afgeplakt. De kleine koepel op de toren, die de periscoop bevat, wordt roodbruin gespoten.
Na een zaterdag spuitwerk. Eerst is de grijze camo opgebracht, welke bestaat uit XF66 Light Grey.
Vervolgens XF67 Nato Green, XF49 Khaki en als laatste XF79 Linoleum Deck Brown.
Na het schilderen heb ik de tape direct verwijderd. Nu kan alles rustig drogen.
De toren. Er is lichtjes wat overspray, maar ik denk dit te kunnen wegwerken in de verweerfase.
De toren heeft een afwijkend camo patroon ten opzichte van het onderstel.
De toren, van het type APX 1, is de standaard toren voor de Franse tanks uit het Interbellum.
Daar deze toren van een andere fabrikant afkomstig is, ligt hier de verklaring (denk ik) voor het feit van het andere camopatroon.
Bij de toren bestaat de camo uit horizontale banden, terwijl de tank zelf uit vlekken bestaat. (Sommige Somua's zijn wel voorzien van een camo met horizontale banden).
Groeten Rik