Hoofdsponsor

1/35 Somua 35S 739 (f) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker deze update ! Zo wordt de Somua toch weer interessanter om naar te kijken !

@Swa & GUnit : we doen ons best, hé !

Het loopwerk staat momenteel in de zwarte primer, nu kan ik aan de side-skirts beginnen...

...en daarna de schilderwerken. :P:P:P

Groeten Rik

Inderdaad Famo ! Momenteel staat hij in een donkerbruin.
Na het ontvetten met Formule MC heb ik een primer opgezet met Zero Paints. En nu dus donkerbruin : 3 delen XF10 en 2 delen XF1 (zwart).

Nu wil ik het camopatroon uittekenen met worstjes BlueTack (de Silenoz truuk) en dan inkleuren (spuiten) met de camo kleuren.

Groeten Rik

deze camo's beloven veel, ik zou zeggen, eerst een tijdje oefenen met het worstendraaien... en zorgen dat de bluetack een beetje opgewarmd is in de handen, dan kleeft ie iets beter...

benieuwd naar de resultaten....

Goedenavond Beste Kijkers !

Vooreerst dank voor de positieve reply's.

@Silenoz : de worstentruuk is jammerlijk mislukt. Mijn bluetack kleefde enorm goed,... aan mijn vingers, pincet, mes, stokjes,... etc, maar niet aan de tank, the bloody b*st*rd !

Daarom the old fashion way : afgeplakt met tape. Het resultaat is wel iets hoekiger, maar al bij al valt het nog mee.

Wat foto's :

attachment.jpg

De tijgerrol, je weet wel dat gebak waar veel chocolade in verwerkt zit.
Het basiskleur voor de lijnen bestaat uit 3 delen XF10 en 2 delen XF1. Ik wou geen zwarte lijnen, en koos daarom voor zeer donkerbruin.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de toren is afgeplakt. De kleine koepel op de toren, die de periscoop bevat, wordt roodbruin gespoten.

attachment.jpg

Na een zaterdag spuitwerk. Eerst is de grijze camo opgebracht, welke bestaat uit XF66 Light Grey.
Vervolgens XF67 Nato Green, XF49 Khaki en als laatste XF79 Linoleum Deck Brown.

attachment.jpg

Na het schilderen heb ik de tape direct verwijderd. Nu kan alles rustig drogen.

attachment.jpg

attachment.jpg

De toren. Er is lichtjes wat overspray, maar ik denk dit te kunnen wegwerken in de verweerfase.

attachment.jpg

De toren heeft een afwijkend camo patroon ten opzichte van het onderstel.
De toren, van het type APX 1, is de standaard toren voor de Franse tanks uit het Interbellum.
Daar deze toren van een andere fabrikant afkomstig is, ligt hier de verklaring (denk ik) voor het feit van het andere camopatroon.
Bij de toren bestaat de camo uit horizontale banden, terwijl de tank zelf uit vlekken bestaat. (Sommige Somua's zijn wel voorzien van een camo met horizontale banden).

Groeten Rik

WOW Rik. Schitterende schilderwerken en een fantastisch camo - patroon dat je hebt aangebracht.
Dit gaat helemaal goed komen, zelfs met wat overspray. Ik ben alvast benieuwd naar het vervolg.

Misschien in de toekomst als je nog eens met de Blue Tack aan de rol gaat eens proberen om je vingers met talkpoeder in te wrijven.
Dit verhindert het vastkleven van het spul. Ik gebruik dit zelf ook wanneer ik met green stuff of milliput aan de rol ben.
Alhoewel bij milliput, water de beste oplossing is. Misschien kan water ook bij Blue Tack de oplossing zijn ?

Mark

camo komt goed uit. In verband met de worstjes, het is wennen om ze aan te brengen, maar 1 maal in de vingers...

Hey Rik,

Zelfs met het 'hoekig' afplakken is dit heel goed meegevallen. Prachtig kleurenspel dat je tevoorschijn tovert.
Met het overspray zou ik mij niet teveel zorgen maken, het valt niet echt op, toch niet op foto, zodat je dit indd kan wegwerken in de verweerfase. Goe bezig zou ik zo zeggen... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan