Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
;) thx swa en john er is nog wel wat werk aan de paartjes maar dat hoort er nu eenmaal bij.
en op de foto zien ze er tog weer o zo groot uit :laugh:

achterste wiel 6 mm voorste 8 mm lengte van het paart 3.2 cm

en ik ben mijn vergroot gelas kwijt :laugh::laugh:

ik zal zien hoe goed ik het krijgen kan maar verwacht weer geen mirakels want deze 22 paarden kunnen alemaal in één keer op mijn hand staan zonder er af te vallen :tongue:

maar ik zal zeker mijn best doen :))

;) thx swa en john er is nog wel wat werk aan de paartjes maar dat hoort er nu eenmaal bij.
en op de foto zien ze er tog weer o zo groot uit :laugh:

achterste wiel 6 mm voorste 8 mm lengte van het paart 3.2 cm

en ik ben mijn vergroot gelas kwijt :laugh::laugh:

ik zal zien hoe goed ik het krijgen kan maar verwacht weer geen mirakels want deze 22 paarden kunnen alemaal in één keer op mijn hand staan zonder er af te vallen :tongue:

maar ik zal zeker mijn best doen :))

Hoi Dirk,

je best is zeker al genoeg hoor!!!:laugh::laugh:

Dirk zit zeker niet stil :D, kombuis is vast klaar, want de mannen hebben keihard gewerkt zo te zien. Mooi werk!

Ja, ik volg de mening van mijn voorgangers: Deurtje open, want het zou zonder zijn om de kombuis niet meer te zien.

ik zal het deurtje wel open laten ;)

ik zal wat vordering laten zien

je ziet bij mij vierkante asblokken onder de wagen zitten en dan de assen buitenkant wielen. als ik jullie de vorige foto s niet getoont had dan had je ook niet gezien dat het niet uit 1 stuk gemaakt was. ik kan dat niet en dus moet ik voor een oplossing kiezen die ik wel aan kan. want het eindrezultaat blijft op het oog het zelvde .

2rmwec2.jpg

2qa1f89.jpg

He, he, he, weer productie werk.

Ben benieuwd naar de afwerking. ;)

Je bent al flink opgeschoten, zie ik.
Je kookinstalatie is die brandveilig:laugh:, ja...., 'k ben pompier geweest hé, sorry dirk.;):P
Je bent goed bezig hoor!
groetjes
ward

:D haha ward ik denk het wel hoor maar ga voor de zekerhijd tog maar geen vuurtje stoken :D

en de paardjes hebben me wel een beetje kopzorgen gegeven maar al bij al vallen ze nog goed mee.

maar dat zien we pas als de lopen er op liggen hoe ze er uitzien in het geheel.

dit zullen ze ongeveer gaan worden. ik moet wel alles met de losse hand draaien dus er zal hier en daar wel wat verschil op zitten maar dat valt allemaal wel reuze mee.

2uij68n.jpg

25hi8ud.jpg

300tffr.jpg

al de maten zijn genomen uit het boek van de 7 p zowel het paart als de loop

ik heb de lopen van voor wat aangepast op aan raden van enkele forum leden op het andere forum en ik vind ze er ook beter uitzien

nywied.jpg

2bqurn.jpg

ook het bolletje van achter moet nog veranderd worden daar zal een speldekopje met zoon rond kopje in komen .

Dirk.....je hebt naar wijze raad geluistert.....na de verandering..vind ik ze zéér geslaagt....het ijzer dat je gebruikt...van wat is het afkomstig...heb ééns de raad gekregen om de ijzeren banden te gebruiken waar mee ze de palletten mee afbinden...je kan het héél goed bewerken...knap man...:8:8:8

het is geen band ijzer voor paletten hoor swa en daar heb ik ook heel slechte ervaringen mee dus daar blijf ik af als het niet echt moet.

het is dik zwart teken papier en plakt heel goed met houtlijm. en het laat zig ook makelijk schilderen natuurlijk.

het is wel veel werk maar dat pakken we er dan maar bij zeker ;)

ik ga vanacht wel eens een loop op de verwarming leggen om te zien of de lijm niet lost want anders ben ik weer voor pietsnot bezig :laugh:

Hoi dirk,

het geheel ziet er mooi uit zeg!!!:):)
Goeie tip papier te gebruiken!^^ Had ik zeg nog niet aangedacht.:dry:
Het is toch een statische model en met een laagje vernis is er geen hond die erg in heeft!;);)
Hoeveel heb je er nog te gaan?:$:$;);)

:laugh: ze zijn klaar john :laugh:

enkel nog een drybruch aan brengen en ze in de paarden lijmen. straks als het nog kan een foto ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan