Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk.......op deze foto ...zien ze er prachtig uit....knap man....mischien is een close up...van ééntje...puur uit intresse.....:D:D:D

morgen swa kan ik buiten gaan met echt licht want zoon lamp is nooit zoals moet zijn :)

Hoi Dirk,

wat een groots wapenarsenaal zeg!:O:O
Zie er netjes uit Dirk!ApplausApplaus

thx m8 en van daag terug gewerkt aan het schip ook al was het niet zoveel.
tog een paar uurtjes mee bezig geweest.

sdfbkn.jpg

volgens witsen zijn ze zolang als het achtersteven ( steken boven de hekbalk uit ) en 2/3 van de hekbalk breed van boven.

als ik dan ale maten van het bestek op tel komt dit mooi uit

Hoi Dirk,

iederdaad t'is niet veel maar toch een belangrijke ding wat je al gedaan hebt.
Maar ik neem aan dat je de dwars latjes als steun hebt gebruikt.
Want de tweede lat geeft een scheve beeld, foto kan ook een vertekend beeld geven!!

thx wim :)

hoi john het zijn maar verstevigings plankjes om het allemaal een beetje recht te houden tijdens het zetten.

maar ik ga ze er voorlopig nog wel ff aanlaten want zo 2 sprieten die er uitsteken ... je weet wel wat er allemaal kan gebeuren daar hoef ik geen tekening bij te maken :laugh:

thx wim :)

hoi john het zijn maar verstevigings plankjes om het allemaal een beetje recht te houden tijdens het zetten.

maar ik ga ze er voorlopig nog wel ff aanlaten want zo 2 sprieten die er uitsteken ... je weet wel wat er allemaal kan gebeuren daar hoef ik geen tekening bij te maken :laugh:

dat hoe je zeker geen tekening bij te maken:D:D.
Een ongeluk zit in een klein hoekje!!!!

ik zit met een probleem maar dat is natuurlijk niets nieuws :D

hollewulf en het hakkebord.

op de eerste tekening zie je het achterzicht van de spiegel dat zal voor iedereen wel duidelijk zijn dus ook voor mij ;)

op de tweede tekening zie je het zij aanzicht van deze zelvde spiegel. je ziet ook de schuinte van de 2 lange sprieten .

en hier komt dan de vraag // hoever komt de holle wulf naar achter ?

ik heb hem nu zo ver naar achter getekent zodat het hakkebord boven de hollewulf vertikaal staat. maar ik denk dat dit niet helemaal juist is en dat deze ook een beetje schuin staat

2vtqn35.jpg

waar de pijl staat is de hekbalk

mlno12.jpg

witsen geeft hier niet echt veel uitleg aan en ook hoving zwijgt in alle talen

9r1svm.jpg

dit is ook de enige doorsnede tekening van de heer witsen

yep inderdaat

en nog maar eens prul waar je scheel van gaat zien

2r2t9nn.jpg

Hoi Dirk,

ga je ze nog een beetje afronden?:|
Zoals je dat gedaan heb bij de Victorie.;)
Ze lijken hier en daar wat vierkantig. T'is niet kritisch bedoelt hé!!:):)

schuurtrommel????

Nu maak je mij nieuwsgierig.

Hoi Dominiek,

Dirk maakt gebruik van een plastieke bus waar hij schuurpapier aan de binnenkant gelijmt heeft.
Aan de bodum heeft hij een bout doorgestoken, die je opeen boormachine aanbrengt. Dop sluiten en draaien maar.
Zal de foto even op zoeken hé.

het probleem met de holle wulf is zo goed als opgelost na opzoekingen en lezen :)

dus de tekening hierboven is niet juist zoals ik al had gedacht :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan