Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
de zwarte berghouten heb ik al uit mijn kop gezet. maar thx voor je foto schop foto aeri

een foto van de rede van texel.
ik vind de klinknagels op de geschutsvulling wel heel mooi en denk er ook aan dit te gaan doen
ook zie je dat er een drybruch gebruikt is met zwart om het hout aan de nagels te verouderen.

wel zijn de nagels de zelvde kleur dan het berghout.

ik vind dit op zig wel heel mooi

w7hgee.jpg

het ziet er allemaal tog zo nieuw uit maar daar zal ik later wel aan werken.

16m99jn.jpg

1zf69o1.jpg

aan de andere kant heb ik wel een beetje meer werk aan . en die ga ik dus nu eerst aanpakken

Was hier even niet meer geweest en dan valt het wel op wat een vorderingen dat je al gemaakt hebt.
Dit is nu al een pracht van schip.
Blijf in stilte volgen.

Erik.

Ziet er weer héél mooi uit Dirk.......en als je een beetje je fantasie laat werken...ga je tot mooie resultaten komen....knap...man..;););)

bedankt mannan

ik heb de nagels van de geschutsvulling gedaan en ff een wit blad papier er naast gezet voor het onderwater kleurtje. als je naar de andere foto kijkt zie je het verschil ook wel. maar als het nog echt te ligt is zal ik het zeker overschilderen

003.JPG

004.JPG

Hoi Dirk,

ik heb even je verslagen van de paar dagen doorgelezen en natuurlijke je foto's bekeken.
Je bent al een eind opgeschoten!!
Ik heb een paar vraagjes.

Is het een bewuste keuze om de kanonluikje zo op één lijn te plaatsen?:wub:
Daarmee bedoel ik waarom je niet met de kromming meegewerkt hebt.
En ik denk dat er een paar niet helemaal in lijn staan. Wel jammer hoor !!:(:(
De schilderwerk is netjes zo, misschien wel een beetje de romp wat verweren.
Wat donkere schaduwen hier en daar!!
Verder moet ik toegeven dat ik er best een beetje veel jaloers op je werk ben en dat in de grootste bewondering voor de bouwer in kwestie!! ApplausApplaus
Jou dus Dirk vooral door gaaaaaaaaaaaaaaaaan !;););)

hoi john. over de kanon luikses.

het klinkt raar maar ze staan op één lijn ook al zou je dat niet zeggen.

het dek binnen in het schip ligt helemaal anders dan de berghouten buiten en dit geeft een raar gezicht langs buiten het is presies of de 3 laatste luiken scheef staan of zelvs lager staan dan de andere. maar het tegen deel is waar omdat het dek van voor en achteraan wat oploopt tegen over het midden.

later werden de berghouten niet meer zo fel naar boven opgezet en vielen de poorten mooi in het midden. dus berghout en dek liepen het zelvde.

in 1600 en zoveel werd dit niet gedaan in de holandse scheepsbouw en dan kreeg je dit raar zigt langs buiten. er is zelvs een tijt geweest dat ze van achter geen luiken zette omdat men bang was dat dit de stabilitijt van het schip zou beinvloeden om dat men de berghouten dan moest door zagen zoals bij mij het geval is.

de romp wil ik zeker nog wat verweren een beetje zoals op de foto van de rederei van texel. want dit vind ik best mooi.

en voor de schilder werken ben ik best wel kontent want het is voor mijn part goed gelukt ook de kleuren komen mooi uit :)

ik heb gisteren een mailtje aan gekregen van het muzeum van rotterdam.
ik wil natuurlijk doodgraag gaan kijken als het niet zo ver was natuurlijk.

Geachte heer Wuyts,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Maritiem Museum Rotterdam. Ik wil u graag uitnodigen in onze museumbibliotheek om de hier aanwezige boeken op het gebied van scheepsmodelbouw, waarin ook kaapstanders te vinden zijn, te bestuderen. Ik stuur u hierbij alvast een tekening uit het boek J.C Rijk getiteld 'Handleiding tot de kennis van den scheepsbouw, ten dienste der jonge officieren en adelborsten van de Koninklijke Nederlandsche Marine' (Rotterdam, 1822).

Met vriendelijke groet,
Marcel Kroon
m.kroon@maritiemmuseum.nl

met een bij gevoegde foto.

307qi5k.jpg

k heb deze man een mailtje terug gestuurt natuurlijk

hartelijk dank voor het opsturen van de info over de kaapstander.

ik ga kijken of ik één van volgende weken een dagje kan vrij maken en dan wil ik beslist wel eens een dagje opzoekingen komen doen in de bibiotheek over de scheepsbouw in het algemeen. en de kaapstander natuurlijk.

ik vermoed dat ik daar geen afspraak voor moet maken ? maar moest het tog zo zijn zou u dan een mailtje kunnen terug sturen en dan kunnen we mischien een dag vast leggen

mvg dirk

ik ga er dus wel een daguitstapje van maken omdat het niet naast de deur ligt. en hopelijk vind ik er veel info

zoals je ziet nog veel werk aan deze kant. nou zoveel nu ook weer niet maar moet de voor en achterboeg nog een beetje bekleden. wel een lastig stukje maar het gaat wel lukken.

de rest blijft dus open en ik heb de zaag er ook ingezet

4r7pd5.jpg

2vmvs0o.jpg

e mail //
Beste Dirk Wuyts,

U hoeft inderdaad geen afspraak te maken. De museumbibliotheek is open van dinsdag t/m vrijdag van 10.00-17.00 uur. Indien u bij de kassa aangeeft dat u voor de bibliotheek komt, dan krijgt u vrij toegang (uitsluitend voor de bibliotheek).

Met vriendelijke groet,

dat is mooi dus volgende week ga ik een uitstapje doen

e mail //
Beste Dirk Wuyts,

U hoeft inderdaad geen afspraak te maken. De museumbibliotheek is open van dinsdag t/m vrijdag van 10.00-17.00 uur. Indien u bij de kassa aangeeft dat u voor de bibliotheek komt, dan krijgt u vrij toegang (uitsluitend voor de bibliotheek).

Met vriendelijke groet,

dat is mooi dus volgende week ga ik een uitstapje doen

Ammaaiii maatje ....een dagje in de geschiedenis gaan leven.....wanneer ga je......:wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Hoi Dirk,

als ik dit zo lees kan ik begrijpen dat je zit te popelen om volgende week in de boeken te gaan neuzen!!!^^^^
Hopelijke dat je met een dag toe komt anders zul je nog een hotelletje moet op zoeken schat ik.:):):)
In ieder geval veel lees plezier man!!!!!;););)

Dirk, een persoonlijke uitnodiging, tof zeg.:O
Ik ben daar al verschillende keren geweest. Je zou best een idee opschrijven wat je persies wil bekijken, en aan de hand van dit kun je in hun databestanden zoeken. ze zulen je wel helpen.Als je dit niet voor ogen hebt, dan sla je soms de bal mis, en moet je herzoeken.
Het personeel zal je keuze opzoeken in hun bibliotheekmagazijn en brengen.
Dus laat ze niet de hele dag op en neer lopen:wacko:
Verder, vroeger kon je juist naast het museum parkeren.
Nu is het zo, dat het centrum van Rotterdan 90% parkeren met bewonerskaart.( was zo een tweetal jaren terug).
Je moest je auto parkeren op een betaalde parking niet ver van het station, en dan de tram nemen.
Beneden moet je eens snuisteren in hun winkeltje, alleen dit is om te watertanden, en je kunt je laten gaan,:$ maar zorg om een goede geldbeugel
Allez, veel courage en zeker op nieuws.
Hier in roeselare hebben wij niet de hollandse scheepsbouw.
Dus ik kan je niet helpen, van hieruit.
groetjes
Ward

dan zal ik eerst maar eens wat boeken op schrijven die ik zeker wil zien

vandaag de andere kant af gemaakt . en alles netjes opgekeust.
nu heb ik de spanten met beits gedaan ( lichte eik )
dit gaat eerst moeten drogen voor ik de rest kan doen dat zal maandag zijn

2irx01f.jpg

24vmrn6.jpg

Hoi Dirk,

het begint er zeer fraai uit te zien zeg!
Heel professioneel bezig t'zal een juweeltje worden!!!!!ApplausApplaus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan