Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
yep zo is het john . ;)

ben achteraan begonnen maar ben vergeten foto te trekken :$. dat heb je als het mooielijk gaat dan staat mijn kop zo niet op de camera. maar zal morgen wat trekken .
en er was weer veel denk werk bij maar ik ben er wel uit gekomen dus morgen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bouwen :laugh: 8)

yep zo is het john . ;)

ben achteraan begonnen maar ben vergeten foto te trekken :$. dat heb je als het mooielijk gaat dan staat mijn kop zo niet op de camera. maar zal morgen wat trekken .
en er was weer veel denk werk bij maar ik ben er wel uit gekomen dus morgen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bouwen :laugh: 8)

Veel bouw plezier man!!!

gisteren had ik het achterste schot al dicht getimmert maar zo druk dat ik vergeten een foto te maken was.

en ben nu aan de hollo bolle wulf begonnen.

jf88s9.jpg

Knap...Dirk..........en ik ben echt benieuwt wat voor een prachtige spiegel hier gaat op komen...........;);););)

en het zit dicht. ook van binnen de stutten van de holle wulf er in gemaakt en het kruis achter de spiegel.

als dit morgen uitgehart is kan ik er beginnen in te zagen .

2drs3tg.jpg

142u7m0.jpg

en zo ziet het er langs opzij uit nu.

ve25c5.jpg

thx swa ik ben ook benieuwt :D

ik wou vandaag nog van alles aftekenen zoals de vensters in de kajuit enz.

nu ben ik nog eens ff gaan kijken hoe groot witsen de vensters maakt en dat is wel erg klein vind ik zelf.

2dbwc53.jpg

ik ga eerst eens uitmeten of dit wel degelijk kan kloppen

ik heb me nu tog eens op de tekening van witse gestort en deze verschaalt naar mijn pinas . omdat deze tekening van witsen er wel goed uit ziet in verhouding.

sdk4sk.jpg

5s0aw.jpg

de ramen die hij in zijn schets tekent zijn 32 duim en geen 14 zoals hij schriift. en hoving die weer doed of zijn neus bloed zegt hier weer niets van.

ik vind dit er veel aan nemelijker uitzien dan raampjes van 14 duim.

Ik ken niks van boten maken maar die tak van het modelbouw lijkt me boven m'n petje te gaan, allemaal zo knap werk oO

Is het niet zo Dirk.......dat de spiegelretourschepen...een platte maar hoge spiegel hadden en zeker bij de V.OC. vloot.......dit is weer voer voor op te zoeken in de bibliotheek....:D:D:D

Dirk.....kan het zijn dat je ramen te ver naar beneden zitten..................
spiegel.jpg

spiegel1.jpg
Ik heb de indruk dat de ramen op de tekening hoger zitten....of ben ik verkeert...:wub::wub:

ja wat moet ik daar op zeggen swa :wub:. ik weet het niet :D maar ik denk het wel :)

dat grote ramen kwetsbaarder zijn twijfel ik niet aan maar 4 raampjes van 35x35 cm lijken me dan wel heel klein. zeker als je opzij aan de spiegel kijkt zou de leuw maar 35 cm in het echt zijn dit lijkt me echt niet te kloppen hoor :nowink:

dus ga ik wel op witsen zijn tekening voort gaan dat zit denk tog iets dichter tegen de waarheid dan zijn 14 duim raampjes die hij neerschrijft

Ratticus schaam u niet ik kan ook geen tank in elkaar gelijmt krijgen. en de naam modelbouwer is bij mij ver zoek :laugh: ik heb hier al een jaar een plastic kid van een schip liggen en hoop stilletjes als ik eens opa word het aan mijn kleinkind kado te kunnen doen :laugh: en dat kan nog makelijk veeeeeeeeeeele jaren duren

hoi swa ik zal morgen nog eens goed na meten maar ik dacht zeker dat het goed was hoor

Ik kom hier eens rondneuzen en wat ik hier zie ........ daar word ik stil van , echt .
De opbouw van het model en ook de termen die jullie scheepsbouwers gebruiken duiden werkelijk op kennis van zakens .
Respect Dirk, Ward,Swa en er zullen er nog zijn die ik vergeten ben, excuses daarvoor !!
Respect

ik wou eerst de fortuning in fineer maken maar daar ben ik van terug gekomen. de test ging niet zo best

en ben dan begonnen met plankjes van 2 mm en waar ze elkaar overlappen heb ik een rabatje van 1 mm gefreest zodat ze het uit zicht van 1 mm plankjes hebben.
ook het oplopen naar achter waar ze volgens witsen breder moeten zijn om een mooi zicht te hebben en niet presies afhangen is een heel werkje .
zal straks wat foto s nemen van de furtuning .
de raampjes gaan nog een dag moeten wachten tot de fortuning er helemaal tegen zit dan is alles een beetje sterker aan elkaar gehecht.

roer en de stok die er aan komt ( ben ff de naam kwijt :-\ ) ik had gezien op de foto s van de batavia dat daar een koort rond zat waar om dit is weet ik niet maar heb het ook maar gedaan .

24wu5ie.jpg

en ben begonnen aan het dichtleggen van de kajuit vloer

sc3nsz.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan