Hoofdsponsor

1/50 spanten bouw pinas ( spiegelretour schip )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er leuk uit Dirk !! en een beetje licht zal niet misstaan.. Dan komt alles nog beter uit.

Dirk
ik vind het niet eigenaardig wat ik ,je vertel over de scheepshutten.
Er werd logisch nagedacht, en men ging kijken bij andere werven.
Toestellen, beslag, indelingen...manier van bouwen werden gecopieerd.
Oorlogbuit meegenomen om te kijken hoe ze gemaakt werden en of er nieuwigheden te vinden waren......
Dus de Franse hutten aan boord waren in grote trekken dezelfde op de Engelse, Nederlanse, Russiche, Noorse, Spaanse,......

DSC02769.jpg

Nu de kleuren van die hutten waren meestal licht grijs of wit, er waren buiten sommige hutten geen vensters en zo was het steeds donker ( half-) en men moest licht, lantaarnen gebruiken.
Het licht kwam meestal vanuit de middengang van de campagnjedek.

groetjes
Ward

thx voor de uitleg ward het klinkt in ieder geval heel aan nemelijk

ben onder tussen ook al eens aan het denken geweest wat ik op mijn spiegel ga zetten.
ik ben heel slecht paint maar het gedacht is al veel waart hoe het er uit zou kunnen zien.

ik wil wel de burgt leiden maken maar omdat ik er geen spiegel zicht van vind moet ik er zelv 1 ontwerpen.
in het logo staat 1825 maar dat kan verandert worden . hier het voorbeelt

2q390tl.jpg

dit is de afbeelding maar zoals ik zij ik ben een kluns in paint maar dan zie je de afbeelding beter

a3l43n.jpg

de leeuw heb ik hier vandaan maar omdat daar ook een wapenschild opstaat heb ik die vervangen door de kroon

4sfh35.jpg

het is natuurlijk nog maar een begin maar wil jullie mening ook wel eens weten

Het ziet er nog wat raar uit maar ik zou het zeker niet beter kunnen :-)
Ik zou zeker die leeuw nog wat bijwerken, nu doet het me zo denken aan die stopmotion klei filmpjes zoals Pingu enzo.

Hij lijkt enorm schrik te hebben ook :)

ratticus. de leeuw is degene die boven de ingang poort staat dus de echte.
ik heb zelv nog niets gemaakt hoor. als ik hem zo goed zou krijgen spring ik een gat in de lucht :-)

np. maar vergeet de leeuwen maar ik heb iets anders gevonden en krijg hulp van iemand uit de stad leiden.
ook ga ik voor een fictieve naam gaan voor het schip omdat het te veel afwijkt van het echte schiop de burgt van leiden.
maar ik ga wel in de zelvde stat blijven rond kijken naar ornamenten voor op de spiegel ze hebben daar heel mooie dingen waar je best iets mooi van kunt maken

als je me de foto's stuurt van je schip (spiegel) en de afbeeldingen kan ik het je wel photoshoppen hoor ;-)

thx aeiri maar alle foto s die ik heb staan hier op het topic.

daar moet ik het ook mee doen en spijtig genoeg kan ik nergens een voor aanzicht van dit ornament vinden . zoals je ziet ben ik zelf al aan het tekenen gegaan op de goede oude manier met een potlood.
maar zeker bedankt met de hulp die je aanreikt . als ik er echt niet meer uit geraak zal ik je zeker een pb sturen. thx.

voila :-)
ornament.jpg

8) godver hoe heb je dat gedaan 8)

ik wist niet eens dat zoiets kon :D tog erg bedankt dat je het zo hebt kunnen draaien dan kan ik het goed opslaan op mijn pc en het afdrukken thx 8)

thx aeri ik zal het eens proberen als het me niet lukt laat ik wel iets weten

en dan ben ik eens begonnen dit moet de vrouw aan de rechterkant voorstellen

esmejl.jpg

Héy, Dirk
Mooi dat je daaraan begint.
En zeker in mijn achterhoofd wetend dat jij niet goed bent in beeldhouwwerk, net zoals ik.
Straks is het mijn toer, hé :tongue:
Aléz, 't ziet er goed uit........misschiens de onderkant, hoofd dame ietsjes meer insnijden.
:wub: Een andere oog en hulp zal je ook wel helpen.
Doe zo voort, Dirk. Met alle respect

groetjes
ward

Laatst bewerkt:
n3arlc.jpg

hoi ward . ja het is zeker geen sterk punt van mij maar ik zal tog proberen er iets van te maken.

en van het hoofd denk ik dat je dit bedoeld ik zia het nu ook als ik de foto bekijk thx

ik heb het ff met paint uitgegomt om er een beter zicht op te krijgen voor ik iets weg snij

Oké,Dirk,'t is dadde.
Alleen de onderkant, haar kin minder :unsure:heksig :unsure:maken
groetjes
ward

morgen nog een een foto maken want ik ben wel aan het bouwen maar vergeet elke keer een foto te trekken

:laugh:Ja, Dirk

Ik vergeet ook nu en dan wat foto's te trekken.
'k Had gedacht om een vaste camera te bouwen....:wacko: maar 't zou teveel geld kosten.
Mij fototoestel ligt nu vlak bij de werken, bijna in de weg zelfs.
groetjes
ward

ja ward ik heb er al eens aan gedacht een webcam in mijn kot te zetten. maar dan gaat mijn uploud downloud mischien te hard omhoog . en zit ik direkt op een lage snelhijd te surfen ik zal dat eens een keer moeten na kijken hoe dat juist inelkaar zit. en dan moet ik niet meer zoveel foto s trekken en kan je als je wilt alles live zien :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan