Hoofdsponsor

1/72 Typhoon alias Akula Russian submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik heel benieuwd naar. Hoe gaat je site heten? Wel even een linkje plaatsen Ron. :P

Mijn zoon is de site voor mij aan het maken,daar is hij goed in.Omdat ik het domein nog moet registreren(eerst moet de site klaar zijn)houd ik de naam nog even geheim:8.

Uiteraard staan er nu al belangrijke linken in,zoals de verwijzing naar dit forum.
Het wordt geen forum,zoals andere mensen vermoeden,maar een site gericht naar mijn modelbouw werk.

De Typhoon lijd er niet onder,daar ben ik nog volop mee bezig^^

Ron.

De beide stuurvlakken voor het stijg en daalwerk zijn klaar.Gemaakt van balsa en kunststof plaatjes.

Omdat het niet hoeft te bewegen,heb ik messing buisjes gebruikt om de vlakken stevig op hun plaats te kunnen monteren later.

1_PC090003_goed.jpg

Omdat deze vlakken tussen de romp en de stabilisator vlakken moeten komen,is het onmogelijk om ze ertussen te hangen zonder er een systeem voor te bedenken.

De vlakken worden sowieso pas later definitief gemonteerd,omdat er eerst de schroeven in de tunnels moeten worden gemonteerd.Daarna kunnen pas deze vlakken erin komen.

Daarom heb ik een gleufje erin gefreesd.Hier valt de zijde met een messing buisje mooi in.De foto is helaas iets bewogen.

1_PC090005_goed.jpg

Aan de binnenzijde(romp zijde),komt de zijde met de twee pinnen erin.Zo zit het erg stevig vast,en het vlak kan niet naar beneden zakken.

1_PC090006_goed.jpg

En bij een dryfit wordt het duidelijker hoe alles eruit ziet.

1_PC090007_goed.jpg

Persoonlijk weer,vind ik dit een geweldige indruk geven.Erg massief allemaal.De vlakken liggen er hier mooi recht in.

Van dichterbij is te zien hoe alles erin zit.Links het gleufje waar een zijde in ligt.

1_PC090008_goed.jpg

En enkele foto`s van het geheel...

1_PC090009_goed.jpg

k denk dat deze fase wel gelukt is zo.Alles ligt tenminste mooi op een lijn.

1_PC090011_goed.jpg

Zo is ook wel goed te zien wat er allemaal bij komt kijken.Dit achterschip heeft de meeste onderdelen van alle subs die ik tot nu toe heb gebouwd.

1_PC090013_goed.jpg

En dan maar ook goed opletten dat ik niets vergeet..

1_PC090015_goed.jpg

Ron.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ron, als je hulp nodig hebt, moet je het maar schrijven he. ;)

Maar dat weet je wel. :P

niet vergeten eerst de schroeven er in te zetten ron voor je dit vast maakt ;)

ziet er weer goed uit . tog heeft deze sub presies een zwak gat :D de sensoren en de roervinnen die er uit steken .

maar de ontwerpers zullen daar zeker anders over gedacht hebben ;)

Ja,inderdaad.Maar waarschijnlijk,zoals je al aangeeft,zal hiermee tijdens het ontwerpen rekening mee zijn gehouden.Zeker de sensoren zullen wel wat ruis veroorzaken onder water.En dat terwijl ze wel rubberen tegels op de romp huid aanbrengen:wacko:....ter voorkoming van geluid.

Ron.

Inmiddels heb ik gisteren nog de onderste stabilisator definitief gemonteerd aan de romp.Dit moet nu uiteraard goed uit gaan harden.

1_PC100002_goed.jpg

1_PC100004_goed.jpg

Ron.

Amai, da's inderdaad indrukwekkend, en helemaal niet in lijn met mijn x-jaren oude plan, daar was de onderste stabilo, laat ons maar zeggen "rudimentair".

Elune bless the internet, source of love and hate

Moet je maar eens de volgende update afwachten,daar zit de bovenste stabilo er al op.
Ik ben zelfs al begonnen met het aanbrengen van de eerste tegels op het achterschip.

Ron.

En de bovenste stabilisator is nu gemonteerd.In de foto`s is goed te zien,dat de onderste en de bovenste vlakken niet samen op een lijn zitten.Dat hoort zo.
Ondanks de verschillende modellen die ik op het internet ben tegen gekomen(plastic kits)zitten ze bij het origineel niet precies boven elkaar.

Verder hebben ze beide ook een hoek erin zitten die eigenlijk niet logisch is.Althans dat lijkt me zo,de bovenste lijnen lopen ook niet recht,maar eerder schuin af.Persoonlijk vind ik dat wel mooier uitzien,maar de logica erachter weet ik niet.

1_PC110003_goed.jpg

Gelukkig is de montage van beide vlakken prima gegaan.Geen bijzonderheden.Wel zit er veel kit in de gleuven..maar dan zitten ze ook wel goed vast.

1_PC110002_goed.jpg

Lekker veel verschillende hoogtes en hoeken in het achterschip.Al zal dat toch wel veel ruis kunnen geven lijkt mij dan.Dat is iets wat ik niet begrijp.Er zitten rubberen tegels op de romp huid om het inwendige geluid te verminderen,maar wel weer veel hoeken.Maar de vormen geven er wel charme aan,dat wel.

1_PC110004_goed.jpg

Precies een speldje had ik nodig om het vlak recht te houden,dus dat was een meevaller.

1_PC110005_goed.jpg

En omdat het heel leuk werk is,ben ik ook al begonnen aan het aanbrengen van de tegels.Gewoon omdat het kan en ik het leuk vind.

1_PC110006_goed.jpg

De tegels aan de rechterzijde zijn al geseald,de tegels links tegen de romp wand op nog niet.Dat is terug te zien in de kleur van de tegels.

1_PC110008_goed.jpg

Ook zien we aan de gesealde tegels dat ze doorschijnend worden erdoor.De plamuur eronder komt duidelijk naar boven.

Beter is hierin te zien,hoeveel kit erin ging.

1_goed.jpg

En dan als laatste,deze tegels zijn hier net geseald.Lekker nat.

1_PC110010_goed.jpg

Ron.

zeer mooi zo als we van je gewent zijn. ben er weer eens van onder de indruk:88)

Ziet er goed uit weer. Nu ja... wat moet ik zeggen he. Net als de vorige.

Verder denk ik dat je met een potloodje toch even de lijnen aan moet geven ipv uit de hand werken. Zie je tegels bij de staart vin. Dit staan horizontaal, daaronder verticaal. Dus ik denk dat je deze lijn beter met een potlood kunt aanbrengen, dan heb je houvast met het plakken.

Op het moment wordt er ook nog tussendoor hard gewerkt aan het afwerken van mijn toekomstige site.Dit is best wel veel werk.Mijn zoon schrijft het script en ik mag het content erin plaatsen.

Hoewel er nu nog veel "geheim" wordt gehouden,wil ik jullie toch heel graag een screenie laten zien van een pagina.Spreekt voor zich dat ik nog veel geheim wil houden,ook de naam nog omdat ik het domein nog moet registreren.Maar het vlot goed,en het ligt in de bedoeling om in Januari 2010 de site online te gaan zetten.

In deze site komen vrijwel alle projecten van mij te staan met foto`s,ook de filmpjes komen erin.

1_35_BE.jpg

Ik denk dat deze screenshot wel een aardig idee geeft.

Oh ja,tussendoor wordt er nog gewerkt aan de Typhoon.Het achterschip is helemaal betegeld nu.Foto`s volgen daar uiteraard nog van...

Ron.

2010 dat duurt nog een heel jaar ron kan het niet wat rapper :D

ik kijk er al naar uit het zal zeker de moeite zijn ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan