Hoofdsponsor

1/72 Typhoon alias Akula Russian submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een kleine update.

Ik ben begonnen met het aanbrengen van de tegels op de romp. Om later alles mooi in lijn te krijgen moet ik eerst de tegels rondom de duikroeren aanbrengen. Dat is ook dezelfde reden waarom ik het achterschip als eerste heb betegeld. Eerst de onderdelen en dan de grote vlakken.

1_P1030007_goed.jpg

Bij de duikroeren heb ik tegels over tegels aangebracht om er wat extra detail in te brengen. Later als alles zwart is gespoten geeft dat een mooie extra dimensie eraan toe.

Het afdek paneel is 1 mm dik.

1_P1030006_goed.jpg

Omdat de tegels doorschijnend worden na hun sealing is het eronder aangebrachte plamuur goed te zien.

1_P1030011_goed.jpg

Het achterschip,welke al in de primer staat.

1_P1030005_goed.jpg

Een close up.

1_P1030003_goed.jpg

1_P1030002_goed.jpg

En tussendoor wordt er nog gewerkt aan de site. Een peekje..Wie op de site is geweest,ziet meteen dat er al enkele functies zijn toegevoegd. Dit is nog achter de schermen en nog niet te zien op de site. We gebruiken altijd een latijnse tekst als voorbeeld. Alleen bedoeld als vulling nog.

1_P1030012_goed.jpg

Ron.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer netjes uit Ron!

Mijn Latijns is niet zo best, ik hoop dat je het ook in het Hollands gaat schrijven :8

Ziet er weer goed uit Ron. Ik zie dat de tegelstructuur weer helemaal terug is na het drogen van de verf.
Ik ga meteen weer even langs op je site om te kijken wat jullie hebben toevoegd!

Groeten, Rinie

Dank jullie wel,jongens voor de complimenten. De site wordt gelukkig niet in het latijns geschreven:P.
De foto laat wel zien wat er o.a.nog bij komt. Maar het is nog niet klaar en daarom nog niet te zien op de site nu. Zo vlug als het klaar is( kan wel even duren nog ) wordt het actief op de site.

Ron.

ron, als je site net zo mooi word als jou schepen, dan heb je het toch goed gedaan zo samen met je zoon zou ik zo zeggen.

Wat ik net even zat te bedenken met die tegels.... Misschien voor de volgende keer omdat je nu al begonnen bent.

Maar je werkt met een verharder voor Balsa. Dus kun je gewoon de lijnen er in krassen en met een schuurpapiertje bijwerken waarna je weer verharder gebruikt om dit weer hard te maken.

Je gebruikt toch spanlak? Daar kan dit heel goed mee heb ik ondervonden. Dan hoef je geen plakkers meer te gebruiken en kun je gewoon aftekenen met een potloot. Deze lijnen als het ware met een linoleum guts uitgutsen. Zeker dat het net zo mooi gaat worden, het hoeft helemaal niet zo diep en door de spanlak kun je heel fijn werken. :laugh:

Ik gebruik porienvuller als basis. Daarna als de tegels erop zitten komt daarover heen een blanke vernislaag.

Maar jouwn idee is eigenlijk ook prima. Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Bedankt voorde tip.

Ron.

Nu de boeg en de duikroeren bekleed zijn met tegels is het tijd om aan de missile luiken te beginnen.

Daarvoor heb ik extra grote sticker vellen gebruikt. Verder heb ik voor de luiken twee stickers op elkaar gelijmd. Zo komen deze details later iets meer naar voren omdat ze iets dikker zijn als de omgeving.

1_P1060001_goed.jpg

Maar het was een zware klus. NIet alleen is het veel werk om de vorm erin te snijden, maar ik had de eerste luiken ook nog eens per ongeluk verkeerd om gemonteerd. En daar kwam ik pas achter nadat ik de helft al had uitgesneden.

1_P1060004_goed.jpg

En dus moest ik ze weer verwijderen en er nieuwe op monteren. En deze dan weer opnieuw aftekenen en voor de tweede keer gaan uitsnijden.

En zo ben ik er twee dagen mee zoet geweest.

1_P1060003_goed.jpg

Om deze luiken komen nu kleine tegels in een soort ster vorm.

Ron.

Dat is inderdaad een stevige klus Ron.
Maar het resultaat mag er zijn, het ziet er allemaal netjes en symmetrisch uit.

Groeten, Rinie

ja ron dat kun je voor hebben als je geen bb bij de hand hebt :)

maar gelukkig heb je het weer vakkundig opgelost.

Wellicht leuk om te weten, mijn site is inmiddels al weer wat uitgebreid.
Niet alleen is er nu een zoekfunctie bijgekomen, maar ook een artikelen reeks. Deze reeks wordt ook regelmatig aangevuld. Gewoon kijken gaan :D .

Ron.

Alles gaat in veelvoud bij deze bouw, dus ook de luiken en dan is het nog wel eens moeilijk de concentratie te behouden lijkt me.
Verder ziet het er weer goed uit.

Alles gaat in veelvoud bij deze bouw, dus ook de luiken en dan is het nog wel eens moeilijk de concentratie te behouden lijkt me.
Verder ziet het er weer goed uit.

Ja, inmiddels ben ik al zover gevorderd dat ik aan de kleinere tegels (tussen de luiken)kan beginnen. Daarna zijn de luiken klaar en kan ik de omgeving van de luiken gaan betegelen. En als dat klaar is, dan kan ik de gehele romp gaan betegelen. Dus ik kan nog wel even voorruit:$..

Ron.

En inmiddels ben ik weer een stukje verder met het tegelwerk van de luiken.
Misschien dat het zo iets meer duidelijker is te zien hoeveel werk het is.

In de eerste foto is de omlijsting klaar. De luiken zijn de grotere vlakken.

1_P1080001_goed.jpg

1_P1080002_goed.jpg

En dit wordt de overgang naar het dek van de toren.

1_P1080003_goed.jpg

Ron.

ik zie er niets in ron het is presies een picaso.

maar ik ben er zeker van dat het goed komt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan