Een kleine aanvulling voor de goede opmerking van Rik, betreffende de ruimtes tussen de tegels van de missile luiken. Zoals Rik al aangaf is de ruimte ertussen te groot. Dat komt omdat ik deze spleten niet met tegels kan opvullen i.v.m. de erg kleine afmetingen. Zoals ik al eerder aangaf (enkele weken geleden) breng ik in de updates alleen erg belangrijke aanvullingen mee. Dit betreft dan aanvullingen die bijzonder zijn in hun oplossing. Ik had daarbij vermeld dat als er geen vragen over komen ik er altijd vanuit ga dat alles duidelijk is dan. Daarom had ik dit niet vermeld in deze update. Het is gelukkig Rik geweest die dit opmerkte en er een vraag over heeft gesteld. Daarom dat ik nu deze aanvulling geef. Daarom ook hier weer, als er iets niet duidelijk is, of je hebt er vragen over...dan stel ze aub. Anders ga ik er automatisch overheen.
Om toch later hier een strak resultaat te krijgen moest ik iets bedenken om dit te kunnen verwezenlijken.
De tegels liggen niet alleen hoger als de omgeving, maar ook later zal er bij het spuitwerk van de primer hier een andere indruk aan worden gegeven als de rondom liggende tegels. Dat komt dan omdat de oppervlakte van de loze ruimtes anders is als de tegels.
En daarom had ik besloten om hiervoor een uiterst aparte oplossing voor te bedenken.
Zoals we vrijwel allemaal weten, geeft witte houtlijm na droging een doorzichtig, maar ook vooral hard oppervlak weer.
Daarom had ik dus besloten om de loze ruimtes te gaan opvullen met verdunde witte houtlijm. Erg gedurfd omdat dit weer iets is wat nog nooit is gedaan. Verder is witte houtlijm erg dik. En ik kon dit alleen maar opvullen als ik het met de kwast kon inbrengen doordat de ruimte erg smal is.
Daarom heb ik de witte houtlijm een beetje verdund met water. Bij witte houtlijm kan dit.
En zo kon ik de spleten netjes opvullen met verdunde witte houtlijm.
Alles wat in de directe nabijheid van de luiken zit heb ik zo opgevuld. Wel viel mij in deze foto op, dat het lijkt alsof ik de lijm niet goed heb verspreid. Dat is terug te zien in de foto hieronder.
Maar niets is minder waar. Het is allemaal goed verspreid. EN ook om te voorkomen dat er op plekjes alleen maar anders water zou komen, heb ik ook in de spleetjes de kwast goed gedraaid om alles flink erin te brengen.
Inmiddels is het al goed opgedroogd. De oopervlakte is nu heel erg goed hard geworden. Al ligt het nog ietsjes dieper als de omringende tegels. Maar dat zal later geen problemen gaan geven doordat er nog primer zwarte lak en seal lak overheen gaat komen.
Ron.