Hoofdsponsor

1/35 us indian 741b + 20 cwt trailer [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter hooy
  • Startdatum Startdatum
yBeste volgers ;-)

Alle vragen en antwoorden worden gegeven als er de tijd voor is

Nu ff snel iets tussedoor zodat ik daar ook reply op kan geven

De bedoeling gaat worden dat de 2 bike's op een aanhangwagen komen te staan die achter een ( us diamond t 969 wrecker ) komt te hangen.
De bike's hebben dus stukken en worden opgehaald door mecaniekers na de oorlog omdat deze van grote waarde waren
Ale das het verhaal waar ik naartoe wil ongeveer

Deze word ook aangekocht van het merk mirror models.

De aanhangwagen hiervoor dat zal een ander paar mouwen worden.

Deze zal ik wss moeten scratchen ?

De wielen kan ik gebruiken van de wrecker kit zelf eventueel want er zijn resinwielen voor de kit besteld.

Nu komt het ; heeft iemand een idee voor een aanhanwagen achter deze truck?
Bvb een platte kar scratchen of wat zijn jullie ideen

Ik wil een zo realistich mogenlijk beeld uiteraard
Ik had eventueel ook een ander model kunnen gebruiken maar de wrecker word gebruikt omdat ik dit een knappe wagen vind en ook omdat ik er goede recensies over gelezen heb.

Aja eventueel iemand die een referentieboek weet waar info over de wrecker instaat ?

Zo dat is het zowat

En nu terug aan het werk pfffffffffffffff :-)

Zondag komt er een update

Aja dan ist de ronde van vlaanderen en kan ik bouwen met de koers op de achtergrond jiiieiieiiieiiieeieihaaaaaaaaaaa

Davy

Ik zal één dezer dagen eens rondkijken, de aanhanger die daarvoor geschikt is bestaat in kit, het zal wel resin zijn vrees ik.

Ik veronderstel dat je de periode net na de Tweede Wereldoorlog in gedachten hebt (of ben ik mis?).

In de serie Band of Brothers is er ook een scene met een motorfiets (met sidecar als ik me niet vergis) en die stond op een vrachtwagen. Werden motoren toendertijd wel op een aanhangwagen gezet? Geen idee van eigenlijk, ik brainstorm wat hé.

Dat klopt, in die scene stond die Harley idd op de GMC maar dat kan ook op een aanhanger. Trouwens: ik vrees dat een Diamond Wrecker niet veel plaats zal hebben om een motorfiets erbij te zetten.

Hey,

Je kan een 'Ben Hur ' aanhangwagentje gebruiken en die bestaat in resin. Echter, ik heb de kit al gezien en het is een draak.... :)
Je zou gerust deze kunnen scrathen, de wielen kan je gebruiken van een ander model of afgieten.
Maar, .... gaat dat niet zo zot zien, een kleine Ben Hur achter een grote Diamond T??? Is maar een gedacht he... :)

Een Ben Hur achter een Diamond kan perfect maar ik denk dat daar geen motorfiets van dat kaliber in past hoor. Daar hadden de Amerikanen andere aanhangers voor, die bestaat ook in resin maar ik vind hem niet zo direct terug omdat ik het merk ervan vergeten ben! Grrrrrrrrrrrr :@

Wreker ; check
Pe set ; check
Aftermarket roof voor wreker ; check
Resin wheel set ; check

Trailer nog niet gevonden, als er andere ideeën zijn mag je het ook aangeven

Zo en nu wachten op de bestelling :-)

Bedankt voor de reactie's al

@ dikkie dik; de naad zie je op foto 4 , het gaat opgelost worden met een stukje rond styreen dat ik in 2 snij
Dat werkte het beste voor mij.
@ rik en famo; voor het plaatje heb ik al een idee en idd de tekst zal niet te lezen zijn maar het gedacht dat er iets op staat is ook al goed ;-)
Zo en dan nu wat foto's

Eerst begonnen aan het zadel
Ik wou eerst de veren onder het zadel te scratchen maar het was me net iets te klein voorlopig
Mss worden deze nog wel vervangen als het lukt ze na te bootsen

attachment.php

attachment.php

Op deze fot's is het zadel geplaatst

Zie je de naad op foto 4 ? Deze bedoel ik dus die niet echt netjes afgewerkt is in de kit

attachment.php

attachment.php

Nu ben ik verder gegaan met de tassen voor de zijkant
In vooraanzicht zijn ze netjes maar achterzijde en zijkanten hebben wel wat poetswerk nodig zoals je ziet op de laatste foto

attachment.php

attachment.php

Om ff verder te gaan op de discussie met de trailer

Heeft iemand een ander idee om eventueel de bike's te transporteren
Wel rekening houden met het feit dat de wrecker er bij hoort te komen

@ Walter Ik heb al wat foto's gezocht van resin trailers maar ik weet niet welke je bedoeld
De meeste zijn echter van die diepladers voor tanktransport
Heb je al een gedacht welk merk je bedoelde dan ben ik mss al wat dichter

En wat denken jullie van het idee om zelf een trailer te scratchen?
Eigen ontwerp dat aanleund bij de tijdszone van toen
Of is dat niet echt historisch correct?
Ik hoor het wel

Davy

Ook zien jullie dat de achterlichten ( reflectoren ) aangebracht zijn
Hier ben ik foto's van vergeten te maken

Deze trailer bedoelde ik: de M51 die ook werd gebruikt om de Maxon-turret (ook wel "meatchopper" genoemd) op te zetten en munitie e.d. te vervoeren. Hij is van het merk "Azimut" en in resin:

attachment.jpg

http://www.azimutproductions.com/

Jep die had ik ook tegen gekomen

Maar die kan ik mss wel scratchen dacht ik
Eventueel zonder zottewiel vooraan dan

Ik heb hier nog een paar aanhangertjes liggen van Italeri, het zijn wel twee enkel-assers maar mss kan je daar al iets mee aanvangen: dissel, wielen, assen en zo. Ik gebruik die toch nooit.
Die komen uit een setje dat Italeri onlangs terug uitgebracht heeft; een aanhanger en een watertankje. Die watertank is bruikbaar voor WO2 maar die aanhanger niet, die is rats verkeerd voor die tijd dus mss bruikbaar om er iets anders van te maken.

Er staat momenteel een resin Ben Hur aanhangwagen te koop op EBay.be maar zoals Swaken al zei, het is een draak van een kit met vervormde laadbak. De wielen zijn daarentegen goed bruikbaar, zijn dezelfde als van een GMC. Die Ben Hur aanhanger was geschikt voor 1 ton dus perfect bruikbaar om er twee motoren op te zetten, zeker als het niet de bedoeling is dat deze perfect recht zouden staan.

In een Ben hur zal geen motorfiets van dat kaliber in passen denk ik, mss ééntje schuin gezet.
Hij moet maar eens kijken, de binnenmaat van zo'n aanhanger op 1/35 is 65mm, diagonaal: 70mm.

Door zeer drukke periode liggen de werken stil tot dit weekend
tot dan

Zo hier zijn we weer met een update.

Veel is het niet maar kom alle beetjes helpen na een zeer zware en drukke periode

Voorste spatbord is ondertussen geplaatst

attachment.php

Davy

Het projectje zal de volgende verhaal nemen

De bike komt op een aanhangwagen te stann die achter een diamond t wrecker komt te hangen.

Deze zijn reeds aangekocht .

De bedoeling is dat deze bike enz. gevonden oude oorlogsschatten zijn .

Deze zullen dan nadien op een moderne tanktransporter komen ( indien de maten kloppen om hem op te plaatsen.

Snappen jullie het zo een beetje :-)

Vragen kan je gerust stellen hoor .

Davy

Terug
Bovenaan