Hoofdsponsor

1/35 us indian 741b + 20 cwt trailer [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter hooy
  • Startdatum Startdatum
Indien foto's gewenst van de inhoud graag een seintje beste medemodelbouwsnuffelaars

Davy

zo en kleine volgende update
enkele dingen bijgewerkt
zoals bvb de uitlaat
veel foto's heb ik niet door het tijdsgebrek

attachment.php

davy

voor de kenners

voetsteun links staat er ook aan
rechts ben ik nu aan bezig ;-)

davy

weet iemand of er in de 20 cwt trailer ( zeg maar de remork in de vorige foto's ) .soldaten vervoerd werden

ken er niet zo veel van maar t..o.v. de bike is het een redelijk grote remork.

davy

attachment.php

Op deze foto zie je mensen zitten maar kben niet zeker of dat de juiste trailer is

Kenners ?

Davy

Mooi werk !

Wat het vervoer van troepen in de aanhangwagen betreft : ik vermoed van niet, troepen werden meestal vervoerd in een GMC.

Mooie kit van de Diamond T, heb hem ook liggen, maar de updates niet. Ik zal de bouw van deze zeker volgen en misschien eens uitkijken naar de updates.

Groeten Rik

Het is ook niet echt van toepassing voor troepen maar vind het een grote tegenover de bike
Kdacht eerst dat de schaal niet klopte maar dat is wel het geval

Toevallig past de bike perfect in de trailer

Het verhaal dat ik wil brengen zijn gevonden orlochsschatten en die dan toevallig verborgen zaten in deze trailer
Enz

Davy

Troepen vervoeren in een trailer zal eer uitzondering dan regel zijn, maar ik sluit niet uit dat het gebeurde. In oorlogstijd werd immers niet zo nauw gekeken.

Nog een onderwerp dat ik gemist heb... bon... ik kom erbij zitten!

Trouwens, heel schoon werk op de motor!

Thierry

ondertussen de rechter voetsteun geplaatst.

attachment.php

en nog enkele pe onderdelen, al moet je goed kijken of je ze ziet

attachment.php

attachment.php

nu het stuur en de benzine tanken nog afwerken en hij kan een eerste keer de lakerij in voor een grondlaag

davy

attachment.php

Zo het laatste onderdeel.scratch. zit erop ( naad tussen brandstoftanken)

Nu sproeien maar.

Dave

Op de foto lijkt het of de motor paraplu staat maar hij is eigenlijk zeer recht hoor :-)

Marco polo stand dacht ik zeker hihihihih

Dave

Hieronder vind je enkele foto's van de primersproei

Ik heb gekozen voor een grijsbruin omdat de bike toch versleten uit de proeikamer komt.

attachment.php

attachment.php

Beste heren nu is het aan u

Hoe maak ik de bike veroest en versleten ???????
Idem voor de rest van mijn bouwplannen ( trailer en wrecker )

op de 2de bike zal ik testen en heb daarom u hulp nodig om te verweren enz

Ik ben een leek en hoop dat er mensen zijn die me goed op weg zullen helpen

Dave

Aja

Zijn de foto's duidelijk genoeg ?

Via smartphone erop gezet omdat dat zeer snel gaat ;)

Dave

Is het bvb aangeraden om alles eerst in de fieldgrey kleur te zetten
En nadien de roestverwering aan te brengen

Om de banden plat te laten , het stuur te buigen , koplamp te buigen enz.

Is het dan voldoende om deze eerst af te schuren of wat zijn de stappen die ik moet ondernemen ?

Dave

Als onderlaag modelbluwverf van Tamyia en daarop dan het uiteindelijk kleur met airbrushverf van Golden. Dat geeft een speciaal effect en dat effect kan je zien bij mijn 'Geheim Project': http://www.modelbouwen.be/threads/11364-quot-Geheim-Project-quot?highlight=geheim
De eerste foto's die je tegenkomt van die tank is zo gedaan (per ongeluk) en het effect vind ik wel goed. Het is natuurlijk elk zijn smaak. En eigenlijk was het beter geweest als de roest als onderlaag werd gebruikt in plaats van omgekeerd maar ja, het is nu zo bij mij.
Dat is een methode die ik per toeval ontdekt heb maar uiteraard zullen de meer ervaren modelbouwers betere tips kunnen geven in verband met verwering.

Kwestie kleur gaan we er wel geraken denk ik
maar roest geeft in mijn ogen een korrelig uitzicht,
is hiervoor de bloemtechniek eerst aan te raden en dan verder te gaan inhet kleurenspel ?.....

dave

Dave, voor het aanbrengen van roest zou ik de bloemtechniek zeker NIET gebruiken. De korreligheid die je ziet in de meeste "rustbuckets" is afkomstig van de pigmenten die hier voor werden gebruikt.
Verder zou ik je aanraden om de topics van GUnit eens door te lezen. Hij beschrijft daar de roesttechniek van naaldje tot draadje.
Een basis kleur zou ik er inderdaad ook opzetten als je die door de roest wil laten doorkomen...
Ga ook eens op zoek op het www naar goede documentatie foto's. Dit is zeker geen overbodige luxe en kost je inderdaad wat opzoekwerk. Deze referentie's kun je bij volgende projecten zeker nog gebruiken...
Voor overige veel succes met je project. De basis ziet er in ieder geval al goed uit.

Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan