En dan weer een stapje verder gekomen.
De eerste dekdetails.Al het witte materiaal is abc,en is gemaakt van een hoekprofiel uit de plaatselijke bouwmarkt.
Voordat we verder gaan,eerst een serieuze opmerking
.
Alles wat er momenteel gemonteerd is,heb ik zelf moeten maken uit scratchwerk.Niets was kant en klaar.
Verder zijn dit niet alle dekdetails,enkel diegene welke ik mee wil hebben gespoten in de primer.Dat omdat ik zo,later,alles in dezelfde kleur kan gaan krijgen.Zo zal het opvallen dat er plaatsen zijn,waar er ineens halve en of half afgewerkte delen zijn te zien.Dat zijn meestal dan delen welke nog aangevuld moeten worden,ook weer later,na de spuitklus met houtdelen.Het hout wil ik niet meespuiten gaan in de primer.Dat wil ik liever ietwat natuurlijker houden......
Verder heb ik een detail zelf wat moeten aanpassen om louter bouwtechnische redenen,daarover iets later meer.
Ook heb ik bewust gekozen om dit model te bouwen tijdens een ligging,of langszijde gaan van een kade.Op die manier heb ik dus de meeste bolders in de omhoog geschoven stand gemonteerd.Op volle zee,zijn alle bolders dus ingeschoven in het dek.....Dat heb ik gedaan om ook eens deze stand te laten zien,want de meeste kits laten altijd een ingeschoven bolder stand zien....en zo geeft het eens weer wat daar de bedoeling van was,en het geeft iets meer diepte in de details.Dat is dus louter mijn persoonlijke voorkeur
.
Zo,en nu enkele foto`s..........
Het voordek met de klam.Dek is behangen met vinylbehang.Klam is gemaakt van 1 mm aluminium.Rooster is gemaakt van lood.Restmateriaal is van abs.
Dek 2.
Duidelijk zijn de uitgeschoven bolders te zien.Ook de kaapstander heb ik in gemonteerde stand gemonteerd.Met de bolders uit,wilde ik deze ook gewoon erbij monteren in de gemonteerde stand,ik vind dat een pikant detail.Dus eigen keuze...misschien niet helemaal correct omdat de kaapstander(originele naam is mij niet bekend)omdat deze voorzover mijn kennis reikt,niet altijd in het dek werd gemonteerd bij een langsligging.
Dek drie..
Ook hier heb ik bewust ervoor gekozen om de bolders in dit deel van het dek in omlaag geplaatste positie te monteren.Omdat iets verder in het dek ook de bolders in omhoogstand zijn gemonteerd,heb ik deze in verzonken stand gemonteerd.Geeft een beeld van deze functie weer.Verder zou het kunnen dat ervoor gekozen is om deze niet in omhooggeschoven stand te zetten,ivm de losplaats.Maar dat is mijn eigen interpretatie....
.
Verder is het eerste,voorste mangatluik te zien.De omlijsting ervan is gemaakt van aluminiummateriaal(1 mm).Na de spuitklus komen hier of boutjes of klinknagels op gemonteerd....
Oh ja...de oplettende medebrouwer/lezer zal zien dat de luiken altijd open gaan gericht naar het achtersteven.Dat is wel zo logisch
.
Dek vier...
De plaats voor de Conning Tower.
En de 4 luikjes met de scharnieren.De scharnieren heb ik gemaakt van lood
Dek vijf....ik noem het maar zo
.
De plaats van het tweede,achterste mangatluik.
En het luik voor de torpedo belading.Dit luik is een voorbeeld welke nog niet klaar is,wordt aangevuld met hout later..
Dek 6....
Wederom omhoog geschoven bolders...
Een stukje verder..........
Het achterdek......
Op deze plaats ook omhoog geschoven bolders,de kabelhouder,een rooster(gedeeltelijk klaar),en een stukje vinylbehang met een klam.
De draadspanner/houder,dat was een stukje apart.
Het origineel heeft alleen aan weerszijden twee plaatstalen houders,zonder een middenstuk.
Doch tijdens de montage,bleek dat de montage van alleen de zijpanelen niet sterk genoeg was,om later de spanning op te kunnen vangen van het draad.Daarom heb ik ervoor gekozen om in het midden dit te verstevigen.
Ook misschien niet helemaal historisch correct,maar ik wil geen model hebben waar later delen van afbreken gaan.Dus bewust gedaan.Waarschijnlijk had de ontwerper als experiment deze constructie op een enkel typ gemonteerd(kan ook
).
Ik moet bekennen dat het project niet eenvoudig is,temeer daar alle delen zelf worden gemaakt.Soms lukt het aardig,soms is het lastig.
Dus als er iets afwijkt....ik doe mijn best.
Ron.
_________________
De eerste dekdetails.Al het witte materiaal is abc,en is gemaakt van een hoekprofiel uit de plaatselijke bouwmarkt.
Voordat we verder gaan,eerst een serieuze opmerking
Alles wat er momenteel gemonteerd is,heb ik zelf moeten maken uit scratchwerk.Niets was kant en klaar.
Verder zijn dit niet alle dekdetails,enkel diegene welke ik mee wil hebben gespoten in de primer.Dat omdat ik zo,later,alles in dezelfde kleur kan gaan krijgen.Zo zal het opvallen dat er plaatsen zijn,waar er ineens halve en of half afgewerkte delen zijn te zien.Dat zijn meestal dan delen welke nog aangevuld moeten worden,ook weer later,na de spuitklus met houtdelen.Het hout wil ik niet meespuiten gaan in de primer.Dat wil ik liever ietwat natuurlijker houden......
Verder heb ik een detail zelf wat moeten aanpassen om louter bouwtechnische redenen,daarover iets later meer.
Ook heb ik bewust gekozen om dit model te bouwen tijdens een ligging,of langszijde gaan van een kade.Op die manier heb ik dus de meeste bolders in de omhoog geschoven stand gemonteerd.Op volle zee,zijn alle bolders dus ingeschoven in het dek.....Dat heb ik gedaan om ook eens deze stand te laten zien,want de meeste kits laten altijd een ingeschoven bolder stand zien....en zo geeft het eens weer wat daar de bedoeling van was,en het geeft iets meer diepte in de details.Dat is dus louter mijn persoonlijke voorkeur
Zo,en nu enkele foto`s..........
Het voordek met de klam.Dek is behangen met vinylbehang.Klam is gemaakt van 1 mm aluminium.Rooster is gemaakt van lood.Restmateriaal is van abs.
Dek 2.
Duidelijk zijn de uitgeschoven bolders te zien.Ook de kaapstander heb ik in gemonteerde stand gemonteerd.Met de bolders uit,wilde ik deze ook gewoon erbij monteren in de gemonteerde stand,ik vind dat een pikant detail.Dus eigen keuze...misschien niet helemaal correct omdat de kaapstander(originele naam is mij niet bekend)omdat deze voorzover mijn kennis reikt,niet altijd in het dek werd gemonteerd bij een langsligging.
Dek drie..
Ook hier heb ik bewust ervoor gekozen om de bolders in dit deel van het dek in omlaag geplaatste positie te monteren.Omdat iets verder in het dek ook de bolders in omhoogstand zijn gemonteerd,heb ik deze in verzonken stand gemonteerd.Geeft een beeld van deze functie weer.Verder zou het kunnen dat ervoor gekozen is om deze niet in omhooggeschoven stand te zetten,ivm de losplaats.Maar dat is mijn eigen interpretatie....
Verder is het eerste,voorste mangatluik te zien.De omlijsting ervan is gemaakt van aluminiummateriaal(1 mm).Na de spuitklus komen hier of boutjes of klinknagels op gemonteerd....
Oh ja...de oplettende medebrouwer/lezer zal zien dat de luiken altijd open gaan gericht naar het achtersteven.Dat is wel zo logisch
Dek vier...
De plaats voor de Conning Tower.
En de 4 luikjes met de scharnieren.De scharnieren heb ik gemaakt van lood
Dek vijf....ik noem het maar zo
De plaats van het tweede,achterste mangatluik.
En het luik voor de torpedo belading.Dit luik is een voorbeeld welke nog niet klaar is,wordt aangevuld met hout later..
Dek 6....
Wederom omhoog geschoven bolders...
Een stukje verder..........
Het achterdek......
Op deze plaats ook omhoog geschoven bolders,de kabelhouder,een rooster(gedeeltelijk klaar),en een stukje vinylbehang met een klam.
De draadspanner/houder,dat was een stukje apart.
Het origineel heeft alleen aan weerszijden twee plaatstalen houders,zonder een middenstuk.
Doch tijdens de montage,bleek dat de montage van alleen de zijpanelen niet sterk genoeg was,om later de spanning op te kunnen vangen van het draad.Daarom heb ik ervoor gekozen om in het midden dit te verstevigen.
Ook misschien niet helemaal historisch correct,maar ik wil geen model hebben waar later delen van afbreken gaan.Dus bewust gedaan.Waarschijnlijk had de ontwerper als experiment deze constructie op een enkel typ gemonteerd(kan ook
Ik moet bekennen dat het project niet eenvoudig is,temeer daar alle delen zelf worden gemaakt.Soms lukt het aardig,soms is het lastig.
Dus als er iets afwijkt....ik doe mijn best.
Ron.
_________________