Hoofdsponsor

1/16 VW. Karmann Ghia Coupe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Bart

denk dat elsticky bedoeld op de voorzetels heb je in de beige kleur 4 inkepingen en in het beige van de achterzetel 2 inkeping

attachment.jpg

Hoi Dikkie dik en Frank,

Ik weet wat elstick bedoelt, ik ga de raad van dikkie dik opvolgen, lijkt me het verstandigste, normaal zit er geen bank in de karmann ghia coupe denk ik en net zoveel vakken als de stoelen voor gaat niet daar zijn de vakken te groot voor van de bank en aan weerszijden beige te spuiten wordt de buitenste rand ook weer te smal volgens mij en het gedeelte waar je op zit van de bank is kleiner ( valt nu mooi in de opening van de bak onder ) als de leuning en wordt de buitenste rand wel erg klein het bruin gedeelte aan de rand, zie foto.

attachment.jpg

En ik ben blij dat ik het zo afgebracht heb, zeker na 3 keer, toch bedankt voor het meedenken allemaal, ben ik heel blij om.;)

Bart, ik zou er inderdaad ook niets meer aan veranderen. Zoals je zelf al aangaf is er normaal GEEN achterbank, dus...
Optisch lijkt alles mooi in lijn met mekaar, dus wat mij betreft ...afblijven. Weerom knap spuitwerk.
Je gaat nu wel met grote sprongen vooruit, goed bezig zeggen we dan.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark

Gaat hier inderdaad goed vooruit. Kom even niet piepen en dan zie ik deze vooruitgang. Top man.

Hoi Mark, Buzzy10719 en dancooper,

Mark en Buzzy10719, bedankt voor de grote complimenten.

dancooper, er staan veel foto's op google van de achterbanken, ze zijn allemaal verschillend en sommige hebben geen bank zo ik het zag, ik kan het goed fout hebben dat ze wel een achterbank hebben.

Ik heb even een half uurtje gezocht omdat google nogal eens een vertekend beeld geeft. Vooral omdat de meeste foto's van gerestaureerde auto's zijn.

Cabrio jaren 70, originele bank volgens de eigenaar
attachment.jpg

Coupé niet originele bekleding, model klopt wel
attachment.jpg

Cabrio jaren 60, ik betwijfel of het de originele bekleding is maar het model klopt wel
attachment.jpg

coupé jaren 50, origineel volgens de eigenaar
attachment.jpg

En een losse bank uit een coupé, jaren 60 ook weer origineel volgens de eigenaar
attachment.jpg

Let even op het vastmaaklusje, bij de cabrio zit het lusje onderaan, bij de coupé aan de rugleuning.

Het bankje van Bart heeft er dus wel veel van weg, zeker van die eerste foto :)

Tomas en elsticky,

Veel verschillende banken, ik had zelf ook op google gezocht en zag ook verschillende banken en daarom heb ik deze bank gemaakt, ik wil nog iets maken dat de bank omlaag geklapt kan worden en wil de hoedenplank en de vloer achter de bank met vilt bekleden, daar wil ik vanavond of morgenavond mee beginnen.

Ik volg deze in stilte.
Ik ben onder de indruk Bart.
Die bank heb je netjes opgelost.
Zeer geslaagd als je het mij vraagt.
Doe zo verder man.

Bart hadden we al gezegd dat die achterbank echt knap is geworden ?;)
Nee echt waar dat heb je mooi gedaan.
Ben nu benieuwd naar je laatste toevoegingen van hoedenplank en vloer...

Mark

ziet er goed uit bart
je hebt echt wel de juiste weg ingeslagen

een minpunt die je kan verbeteren is de achterbank leuning oranje kleur mooi gelijk laten overlopen in de zit gedeelte
zodat het een mooi één geheel wordt

Welke kleur zal ik de body doen, moeten 2 kleuren zijn?

Zo moet het worden, alleen de kleuren wil ik anders, ik stond zelf te denken aan leembruin de biezen zeg maar en de rest beige ( zelfde kleur als de middelste stukken van de bank ), of beige biezen en de rest zwart, iemand een sugestie?

attachment.jpg

interieur;

attachment.jpg

je kunt de kleur aan houden van het intrieur , ik zou dan voor orange rust metalic qua kleur gaan met creme wit . mooie vorderingen !!

meschien helpen staaltjes maken wel

Goeie tip van bubble Bart. Is zeer zeker het proberen waard.
Misschien ook eens overwegen om het interne kleurschema om te draaien voor de buitenzijde ?

Mark

ik persoonlijk zou zwart dak met grijs doen.Of zwart dak met rood.Maar dat is persoonlijke keuze.Maar aangezien de omranding van u deurpanelen al in het wit zijn geshilderd,zou ik voor wit gaan.Geen duotoon

Hoi Bubblegum, Mark en David,

Bedankt voor het mee denken, bedankt voor de tips, ik ga stukjes verven met verschillende soorten kleuren, creme wit met ?, volgende week ga ik na de beurs en zal eens zo'n kleurenschijf aanschaffen, lijkt me wel handig om kleuren te mengen voor een bepaalde kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan