Hoofdsponsor

1/16 VW. Karmann Ghia Coupe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yup, nog 4 lesweken, examens, daarna 8 weken stage en dan bij goed en wel afgestudeerd als Bachelor Toegepaste Informatica ^^
 
Oei, een geleerde, ik heb daar geen verstand van Elsticky, ik ben gewoon een straatmaker, niet zo veel geleerd vroeger maar doe mijn werk graag in het algemeen.
 
Hoi Frank,

Bedankt voor de compliment, ik zelf ben ook benieuwd hoe het gaat verlopen, ik doe mijn best maar ga eerst de accu schilderen en wil er een stroomkabel en een 1 voor de massa.
 
De bak met het interieur is nu op de bodem gelijmd, een vraagje; waar loopt de stroomdraad van de accu na toe, de massa gaat gewoon na de chassis dacht ik ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De bak met het interieur is nu op de bodem gelijmd, een vraagje; waar loopt de stroomdraad van de accu na toe, de massa gaat gewoon na de chassis dacht ik ?

De massa gaat inderdaad naar het chassis.
De plus ofte rode draad gaat normaal naar een relais onder de achterbank.
Dat relais wordt bedient door de contactsleutel.
Bij een Kever en ik denk dus ook bij de Karmann zit de batterij ook onder de achterbank.
 
Heel mooi werk wat je laat zien Bart.
Voor een volgend model mag je de lat wel superhoog gaan leggen.
 
Hoi Erik en Wim,

Erik, bedankt voor de hulp, de accu staat bij de motor bij deze karmann, ik heb op google zelf ook aan het zoeken geweest en gaat hij na de motor en zit daar ergens vast maar kan ik niet goed zien, zal eens beter kijken.;)

Wim, mijn volgend project de Krupp Titan SLW 80 en de trailer ga ik echt zeil op doen en komt er lading in enzovoort, bedankt voor de complment.:)
 
Bart, even een electrisch schema opgezocht.
De plus gaat rechtstreeks naar een relais op de startmotor.
En van het relais naar het contact.
 
Erik, bedankt voor de informatie, ik ga in de accu gaatjes boren waar de polen zitten en doe er staafjes in waar de kabels op geklemd worden, de plus wordt een rode draad en de min zwart of een klem met een zilverkleurig matje die ik aan het chassis bevestig.
 
Heb een begin gemaakt met de accu, kleine gaatjes geboord waar de polen komen, koperdraad gebogen op de afstand hoe het moet komen die ik er straks van onder in steek en onder met secondelijm vast lijm, zwart geschilderd en de doppen worden rood, nu zijn de kabels aan de beurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De accu is nu geschilderd en heb er 1 draad stroomdraad aan gelijmd met secondelijm, de aarde komt morgen aan de beurt wil ik met een blauwe draad doen.

attachment.jpg
 
De accu is nu geschilderd en heb er 1 draad stroomdraad aan gelijmd met secondelijm, de aarde komt morgen aan de beurt wil ik met een blauwe draad doen.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=31291&d=1361213140

Mooi gedaan man. Ik heb juist 1 opmerking.
In de autoindustrie en de motorindustrie is de aarde (negatief) een zwarte draad en geen blauwe.
Hier kunnen misschien wel uitzonderingen op zijn maar heb ze nog niet tegen gekomen.
Voor de rest al heel mooie resultaten man.
 
Buzzy dat klopt volledig.
Maar in de vroegere tijden en daar valt ook deze Ghia onder gebruikte men een ander systeem om de massa aan te sluiten.
Een soort vlechtwerkdraad, gewoon metaal of koperkleurig.
Op bovenste foto is de plus zwart, maar dat is volgens mij een foutje tijdens een restauratie.
Zie bijgevoegde foto's.

563238.jpg
Ter info.

Ghia.jpg
Ter info.

Dus geen rode, zwarte of blauwe draad maar een vlechtwerkje maken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan