Goedemiddag
wel, laat ik zeggen dat de pakjesman weinig kans kreeg om op de deurbel te drukken
Twee mooie tandwielen voor m'n neus later zat ik al rap met vijltjes klaar
(De ketting past mooi op het grote tandwiel en het uiteindelijk erop verlijmen zal idd een mooie zit bewerkstelligen)
Aan de slag met het kleine tandwiel.
Na een paar keer te zijn rond gegaan even passen, maar het bleek geen effect te hebben gehad.
De ketting is er alleen op te krijgen door maximaal de 'rek' van de ketting te gebruiken, als het ware de ketting op het tandwiel te persen.
Het resultaat is dat de ketting er ietwat ge-zigzagd op zit, zoals te zien op de
foto van Roy.
In weze ging het passen exact eender als op het originele plastic tandwieltje
Ik heb dat plastic exemplaar erbij gepakt en op het aluminium tandwieltje gelegd en zag een verschil in diameter.
Met de schuifmaat beide gemeten.
Het plastic tandwiel is Ø20,83mm en het aluminium tandwieltje is Ø19,94mm.
Ik denk dus dat het verschil in diameter van ±0,8mm het pasprobleem heeft veroorzaakt...oeps ?
Ben nog even verder gegaan met vijlen om te kijken of het op maat te 'smokkelen' viel, maar helaas lukt dat niet.
Is niet erg :
Het fraaie aluminium tandwiel is degene die opvalt en die heb ik nu dus
Het kleine zit tussen de versnellingsbak en het koppelingshuis verstopt en mag daarom minder chique zijn, dus Roy,
tenzij jij je niet kunt inhouden met aluminium draai- en freeswerk, ga ik dit kleine tandwiel uit plastic maken.
Voel je geenszins bezwaard wanneer je geen zin hebt ! Waar het wezenlijk om ging heb ik nu immers