Hoofdsponsor

1/35 Postwar Comet a-34 range target. [DONE]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Peter, ik ben al blij dat je ervan geniet, de methode is evengoed genieten want deze is onovertroffen.

Danny, de uitleg en de foto's doe ik graag en verzorgd voor mijn vrienden hier op het forum.

Rik, de haarlak- en pigmententechniek laat veel ruimte om binnen het gegeven lekker te experimenteren, met af en toe fantastische effecten voor gevolg.




60_zps9475ac7b.jpg

61_zps3d06065d.jpg

62_zps0b34c059.jpg

63_zpsf0edcef8.jpg

Nu resten qua grote vlakken nog de achterzijde, de onderkant en de linkerflank met het stuk fender.

Daarnaast zijn er nog de turretluikjes, de toegangsportieren langs weerszijden, al het loopwerk en de loopklem...

Als alles op dit niveau staat, kan ik verder met het fijn afstemmen van de details, zoals de handgrepen en andere kleine details.





Groeten !
 
Laatst bewerkt:
Even een andere vraag tussendoor: "Wat voor camera gebruik jij?"
Het valt me toch wel op dat je zelfs bij de close-ups een hele goeie scherpte-diepte houdt.

Peter
 
......slik,..topperke G, enorm leerzaam..bedankt om zoiets mooi (wederom) te delen..!

Grtz yves,
 
Peter, ik heb een goedkoop cameraatje van rond de 80 euro. Niks speciaals eigenlijk maar ben er heel tevreden mee waarvoor het moet dienen.

Yves, dank u, ik schrijf dergelijke zaken heel graag kamerbreed uit omdat in de magazines (begrijp me niet verkeerd, die zijn geweldig, met AOM ruimschoots op kop) niet altijd alles uit de doeken gedaan wordt. Voor een modelbouwer kan dit frustrerend werken, want je voelt gewoon dat er "iets" aan uitleg ontbreekt.

Daarom blijf ik erbij dat de modelbouwmagazines weliswaar inspirerend werken, maar dat het leren in clubverband alsook via fora het waardevolst zijn.

Vriendelijke groeten van Guy, die er nu nog een roestige, afbladderende lap op gaat geven (met goeie muziek op de achtergrond).

deze ondermeer :https://www.youtube.com/watch?v=7E0fVfectDo
 
G, bedankt om het weer zo op maat uit te leggen. Telkens weer blijft het genieten van je werk en technieken.
Ben benieuwd naar wat het vervolg zal brengen... ?

Mark
 
ik schrijf dergelijke zaken heel graag kamerbreed uit omdat in de magazines (begrijp me niet verkeerd, die zijn geweldig, met AOM ruimschoots op kop) niet altijd alles uit de doeken gedaan wordt. Voor een modelbouwer kan dit frustrerend werken, want je voelt gewoon dat er "iets" aan uitleg ontbreekt.

Met die opmerking sla je de spijker op z'n kop. Wat je vooral niet ziet staan in magazines (die ik zo'n beetje dagelijks lees trouwens, ik vind ze geweldig en leer er steeds weer van) is fouten die men tijdens de bouw heeft gemaakt. Dat is ook de reden dat ik mijn eigen fouten in mijn eigen bouwverslag wél opschrijf. Zo blijft het luchtig en bovendien wil ik de indruk dat alles alleen maar goed gaat, voorkomen. Ik denk dat dat zelfs een van de redenen is waarom diverse modelbouwers de moed in de schoenen zinkt als ze alleen maar naar die prachtige resultaten in magazines bekijken... alsof er nooit vergissingen worden begaan tijdens de bouw en alles altijd perfect verloopt. Integendeel, althans bij mij.

Ik waardeer jouw bouwverslag ontzettend en wanneer ik tijd heb ga ik ook je eerdere verslagen doornemen. Want inderdaad schrijf je alles precies zo op dat wij er iets van kunnen leren. Dat is misschien wel de grootste toegevoegde waarde van een modelbouwforum.
 
Met die opmerking sla je de spijker op z'n kop. Wat je vooral niet ziet staan in magazines (die ik zo'n beetje dagelijks lees trouwens, ik vind ze geweldig en leer er steeds weer van) is fouten die men tijdens de bouw heeft gemaakt. Dat is ook de reden dat ik mijn eigen fouten in mijn eigen bouwverslag wél opschrijf. Zo blijft het luchtig en bovendien wil ik de indruk dat alles alleen maar goed gaat, voorkomen. Ik denk dat dat zelfs een van de redenen is waarom diverse modelbouwers de moed in de schoenen zinkt als ze alleen maar naar die prachtige resultaten in magazines bekijken... alsof er nooit vergissingen worden begaan tijdens de bouw en alles altijd perfect verloopt. Integendeel, althans bij mij.

+100 voor Roy!!!!! IK ga met je akkoord maat! Alsof er nooit fouten worden gemaakt tijdens het bouwen en / of het schilderen van een model!!!! Wat mij betreft heb ik nog geen fouteloze model gebouwd en / of geschilderd...

Voor de rest... opnieuw een heel leerzame project en uitleg G! Ah ja... en ook ... prachtig resultaat tot nu toe!

Thierry
 
Wees maar gerust jongens, ten huize Van Ginneken in de modelbouwruimte gaat ook regelmatig iets mis. Vroeger heb ik wel 'ns een Comet door de tafel gemept (absoluut compleet belachelijk natuurlijk), vandaag tracht ik lering te trekken uit de opgedane ervaring. Het is zelfs belangrijk fouten te maken omdat dit doorgaans leidt tot een grote stap in de goede richting.

Ook vandaag maak ik nog fouten en daar ben ik blij om, want wat is er nog leuk aan een hobby als je nooit meer 'ns de thrill voelt als iets grandioos lukt ?

Bedankt voor de reacties, en ondertussen heb ik een update van de linkerzijde voor u.



De linkerflank dus, met veel roest, verfabladdering naar achter toe, en een stuk fender met schrale verfresten erop.

Bij het afwerken van een model probeer ik te denken zoals ik dat vroeger deed als beeldend kunstenaar, aandacht schenkend aan rustige vlakken, drukkere gedeeltes, licht, donker, zachte overgangen, hardere lijnvoering...

Straks komt er een nieuwe kleur in het spel, namelijk het blauwzwart van de rubberen loopvlakken en wat daarvan nog overblijft na ettelijke brandjes.

Dit gaat mooi werken tegen de overwegend bruine achtergrond van de lower hull.

68_zpsc1152fe6.jpg

Groeten van Guy.
 
Als ik naar die laatste foto bekijk vind ik het prachtig dat je zoveel nuances en kleurvariaties dankzij het gebruiken van verschillende technieken met dezelfde kleuren aan dit project hebt kunnen geven. Tof dat je dit allemaal meedeelt G!

Thierry
 
Dat is graag gedaan Thierry.

Vandaag vooral aandacht voor de wielen...

69_zps30d4eae6.jpg

70_zpsa96931c9.jpg

71_zps04a9e2f6.jpg

72_zpsda1ade89.jpg

73_zps0de8a29f.jpg

74_zps12e460e6.jpg

Morgen ga ik me bezighouden met de idlers en drive sprockets, de achter- en onderzijde van de hull, en de diverse lasnaden (die roesten niet mee maar glanzen zilverig waar de verf weg is. Toen ik referenties bekeek omdat ik het me had laten vertellen door een tankwrakbouwer, zag ik de mogelijkheden om het model nog meer leven in te blazen. Morgen meer, en hier is alvast een foto met dergelijke lasnaden :

60_zps81762e07.jpg

Groeten Guy.
 
Nee zeker niet Roy, ik heb deze foto slechts even opgedist om de glans op de lasnaden te tonen.

75_zpsb9c53f49.jpg

De loopwielen zijn geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Mooie variatie in tinten! Erg gedurfd dat middelste loopwiel zo donker en dat ernaast zo licht. Maar het komt geen moment als onrealistisch op mij over.
 
Mooi,mooi mooi.

De techniek van pigmenten in nog natte wash te sproeien lijkt mij zeer interessant. Ga ik zeker ook een proberen toepassen.

JM
 
Prachtig resultaat, Guy !

Dat effect met die glanzende lasnaden heeft te maken met de samenstelling van de laselektrode. Waarschijnlijk zit in de elektrode waarmee het getoonde wrak gelast geweest is, wat chroom. Dit heeft te maken met de eigenschappen van de las.

Een las gemaakt met een gewone laselektrode, zal er even roest uitzien als het omliggende staal.

Ik bedoel maar dat de modelbouwer zich niet moet verplicht zien om de lassen naar voor te doen komen door ze blinkend aan te stippen. Wat natuurlijk wel een in het oog springend effect zal hebben...

Succes !

Groeten Rik
 
Ben benieuwd hoe je dat resultaat gaat bekomen G ? Dat je ook hier weer een schitterende SBS gaat bij schrijven, staat buiten kijf.
Misschien toch opteren om een andere kleur dan wit als tekstkleur te gebruiken, of anders wat meer contrast te voorzien.
Nu vallen er sommige stukken tekst gewoon weg en dat is best jammer...

Mark
 
Ben benieuwd hoe je dat resultaat gaat bekomen G ?

Mark

Om hier even op in te spelen : als ik zink schilder, bvb een dakgoot, dat start ik met Metallic waarover ik wit drybrush.
Dergelijke lassen zijn ook zilverwit, dus ik zou ook op deze wijze te werk gaan.

Maar Meester GUnit zal daar vast geen probleem van maken...

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan