Hoofdsponsor

1/35 Postwar Comet a-34 range target. [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Had ik toch nog een vraagje, Gaat over de voorzijde, wash, pigmenten, fixer en daarna acryl erover.
Maar zit er nog een bepaalde droogtijd tussen de wash,pigmenten,fixer voordat je de Acryl erop aanbreng???

Het kan ook zijn dat er Inox elektroden gebruikt zijn.
Ik heb enkele jaren geleden een steun in elkaar gelast om mijn doel voor boogschieten op te zetten.
Dit staat steeds buiten.
De volledige steun is roest behalve de las, deze blinkt nog als nieuw.

Ron, de pigmenten breng je aan in de natte wash, dan laat je alles drogen, je ziet aan de pigmenten of alles echt droog is. Nadien kan je pas verder.

Bedankt voor de tips mbt. de lasnaden, ik heb hier echt van opgestoken, het simuleren ervan heb ik gedaan met Humbrol Silver metallic verf. Om het effect toch enigszins gedeisd te houden, heb ik met een grof borsteltje over de naden geborsteld.

Bedankt G. dus ik ga er een beetje vanuit een dag droogtijd wel aan de orde is voordat je de Acryl verf erop zet.

Met silver is dit ook na te bootsen, maar opletten dat je las niet te fel blinkt. Misschien eens drybrushen met mat wit, of er een laagje matte vernis over doen.

Beroepshalve werk ik op een onderstopmachine, dit is een tuig waarmee de sporen berijdbaar gemaakt worden, zodat de treinen er op snelheid over kunnen rijden. (In het kort gezegd.)
Bepaalde onderdelen die veel in contact komen met de stenen, zijn voorzien van een slijtlaag : hardoplas. Dit blijft ook zilverwit, zoals de las die je getoond hebt.
Wanneer deze veel in contact komen met de stenen, en dus onderhevig zijn aan sleet, is deze laag glanzend zilverwit, maar wanneer het machine een tijdje stil staat komt deze laag mat.
Ik veronderstel dat de lasnaden van de tank niet veel in contact komen met stenen... dus eerder opteren voor een matte kleur.

Succes !

Groeten Rik

Ron, een dag wachen hoeft niet hoor, ik neem genoegen met 15 minuten, de pigmenten moeten gewoon hun matte eigen kleur hebben en dan kan je verder. Ik heb eens geëxperimenteerd met nog niet 100 % volledig opgedroogde pigmenten en zelfs dan werkte het nog, zij het iets minder gecontroleerd.

Rik, na het lezen van je laatste reply wist ik dat ik met het terugdringen van het effect een goede zaak deed.

Met een beetje laatste effort is deze tegen 't einde van de week klaar, dan volgt nog een stukje grondwerk met veel groen gras voor een lekker contrast met het rode en bruine van het gevaarte.

Schitterend Guy! Echt waar!
Deze staat nu al getagd om later naar terug te kunnen grijpen. 't Lijkt precies of ik hier een cursus krijg maar dan zonder de saaie gedeeltes uiteraard :p

Guy, the master of rust.....;)
Geweldige topic dat je hier geeft... lijkt me te doen op 1/72 ook, is te proberen bij een van de volgende projecten..... :)

Jullie zijn té goed.

Ik ben er bijna.

76_zps685187d7.jpg

Groeten van Guy.

Laatst bewerkt:
Dan wachtek oek nog efkes veur dak commentaar geef, tot dat ge er dan zijt hé...
Mor 't ga moeilijk weuren...

Mark

In afwachting van de verdere werken wil ik graag enkele foto's met jullie delen die hebben geleid tot het uitzicht van mijn Comet.

Gaandeweg ontdekte ik dat de Comet op onderstaande foto meer dan alleen maar groene en bruine verf op de loop had gekregen (iets wat ik wel wat vond hebben). Wat op het eerste zicht zwartgeblakerde effecten lijken afkomstig van brand, is blijkbaar zwarte verf. Als je goed kijkt zie je zelfs een gekunsteld hakenkruis op de linkerflank.
Het was net dat zwartgeblakerde effect dat ik meende te zien, dat mij aantrok aan het exemplaar. Zwarte verf in deze hoedanigheid wil ik niet op mijn model.

7_zpsa47cf684.jpg

Vandaar dat ik weliswaar het uitzicht van bovenstaande tank heb gebruikt als leidraad, de onderstaande foto's echter bepaalden de kleurstellingen van mijn Comet.

2_zps1058d0ab.jpg

49_zps66c5dcb5.jpg

43_zpse2dc1c2e.jpg

Groeten ! G.

De swastika is zelfs zo gekunsteld dat hij verkeerd om staat.

Er zijn er die het maar niet voor mekaar krijgen om er een juiste te tekenen.

Hier in ons dorp is er nog een huis dat destijds bewoond werd door "zwarten", collaborateurs. De voorgevel ervan werd beklad met een in teer aangebracht hakenkruis. Na jaren van Duitse bezetting zou je toch denken dat je een dergelijk symbool wel kan dromen, niet dus. In 2014 zie je nog steeds het resultaat van die blunder.

Weer een leuk weetje over hoe je te werk gaat voor het bedenken van je pracht modellen G.

Mark

De Swastika zoals te zien is op jouw tank is wel degelijk het oude Runen teken dat bij veel oude verdwenen volkeren gebruikt werd. Dit teken heeft in principe niets met SS of Nazisme te maken ware het niet dat het door Hitler gebruikt werd om zijn idool na te streven.
Hij zocht een symbool en vond een rode achtergrond, een witte cirkel en een runeteken dat hij dan nog onder een hoek wist te plaatsen wat uiteindelijk leidde tot een hakenkruisvlag. Ik verwijs hierbij graag naar de film "Hitler, rise and fall of evil".
Weet hierbij dat het uitgerekend een Amerikaan, gehuwd met een joodse (in bloedverband) was die hem aangezet heeft om dit te doen alsmede om zijn snor af te scheren tot iets duidelijk herkenbaars! Kwestie van PR talk.

Als deze Swastika zo op jouw tank voor komt moet ik bijna denken dat dit een tank betreft welke gediend heeft in Finland als target.

Hoi Erwin, ik weet bijna zeker dat het een klojo was die er niet in is geslaagd om een juist hakenkruis te tekenen. Het hakenkruis werd in oude beschavingen, ik geloof in India, gebruikt als geluksteken, zij het niet op de punt maar op het been liggend.

Ik ga zeker geen swastika's goed of fout op mijn tank zetten omdat ze geen enkele meerwaarde bieden als ze er wel op zouden staan.

't Is gewoon een range target tank op een of ander schietveld, no more no less.

Bedankt voor de tussenkomsten mannen !

Hey G. leuk om eens te zien waar je je inspiratie haalt.
Wat het hakenkruis betreft heb je gelijk, het geeft geen meerwaarde tenzij je als sommigen een foto zou na bouwen.
Verder gewoon ter info, dat het zo op de tank staat kan inderdaad zijn doordat het iemand is die het er onbewust fout op gezet heeft maar het kan ook bewust zijn.
Soms word het bewust gespiegeld en op een been gezet om wel een verwijzing te hebben naar het nazisme maar om niet het eigenlijke symbool te hebben, soms word het ook gewoon op een been gezet ipv op een hoek maar dit is dan terug een Fins symbool en reeds sinds 1918 in gebruik. Dit heeft dus totaal niets met Hitler en Nazisme te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan