Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
1/100Prins Willem Corel: 1/100 (van ABrouwer) [wip]
Mijn Apple computer zet de foto's zelf al bij het importeren rechtop. Hoe dat werkt en of uit te schakelen is weet ik niet, ik zie pas dat ze niet rechtop staan bij het maken van het forumbericht. Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik dat graag.
Ik heb de mogelijke oorzaak van het probleem gevonden:
Apple haalt informatie over de stand van de foto uit de camera bij het importeren en laat dan de foto middels een "logical rotation" in de juiste stand zien maar keert de foto niet echt in de juiste stand. De meeste forumsoftware werkt niet met logical rotation gegevens bij de foto maar werkt met fysical rotation dus geeft de echte stand van de foto weer.
Nu aan mij de taak uit te zoeken of ik dit in de Apple pc kan aanpassen: op naar de winkel dus.
Na het bekijken van veel 17 de eeuwse schilderijen en gravures begint het duidelijk te worden op welke hoofdtouwen weeflijnen werden aangebracht.
- De hoofdtouwen van de fokkenmast en de grote mast hadden op alle afbeeldingen hoofdtouwen
- De hoofdtouwen van de blinde steng en de kruissteng hadden op de meeste afbeeldingen weeflijnen.
- Op slechts op een enkele afbeelding waren er weeflijnen aanwezig op de hoofdtouwen van de bramstengen.
Ik heb alle hoofdtouwen nogmaals gespannen en ben verder gegaan met het aanbrengen van de weeflijnen van de fokkenmast.
Na een paar weken fysiotherapie komt er hopelijk weer wat tempo in de bouw
Ik heb inmiddels besloten alle masten en stengen toch maar van weeflijnen te voorzien, ik kan geen bewijs vinden dat ze er waren maar ook niet dat ze er niet waren dus kan ik dat als bouwer naar eigen inzicht doen.
Andy,
Lijk me een goede redenering, zeker nu er nog geen aanvaardbare uitkomst is.
weet je, wij zijn gewend aan een afgewerkte schip en stellen eigenlijk niet bij stil op sommige punten van de historie.
ik geloof stellig dat het meer werk uiteindelijk voldoenig zal geven.
't zou anders overkomen als,....dat je de rest van de weeflijnen zou ontzien te plaatsen, naar de toeschouwer toe.
Groetjes
Ward
De weeflijnen op de bezaansmast zijn klaar, vooral bovenaan de hoofdtouwen van het wand van de kruissteng was het lastig werken, door de kleine schaal komen de weeflijnen en de knopen wel erg dicht op elkaar te zitten.
Ik ben begonnen met het aanbrengen van de weeflijnen bij de fokkensteng.
Omdat Sinterklaas en Zwarte Piet niet meer veilig schijnen te zijn tussen de Hollanders staat er nu ook bewaking bij het schip
Na een paar weken gedwongen rust door schouderklachten (een soort reuma) hoop ik volgende week weer wat knoopjes te kunnen leggen, lukt dat niet goed dan ga ik eerst de ra's maken
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.